Slider

Saturday, December 8, 2012

Basic H & Nutriferon have done wonders for me!!

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Alhamdulillah.. masih diberikan kesempatan & kesihatan menulis untuk berkongsi. Kali ini saya ingin berkongsi tentang produk SHAKLEE yang sangat digemari ramai : Nutriferon & Basic H. Ramai peminat nih! ;)

Sebelum pulang ke rumah, setelah habis waktu kerja, terjumpa dengan rakan sekerja yang telah menggunakan Basic H & Nutriferon atas saranan saya untuk anak kecilnya, 10bulan yang terkena campak. Masih teringat, bagaimana panik nya beliau ketika menelefon saya.

"Please sister, I need it by now or latest by tomorrow"

Terkesan dengan suaranya, hampir membuatkan saya mengalirkan air mata. Saya telah melaluinya dengan anak sulung saya dahulu, sebelum mengenali SHAKLEE, sukarnya tuhan saja yang tahu. Untuk serangan campak kali ini, alhamdulillah, walaupun 3orang sekaligus, mereka berutin seperti biasa semasa sihat kecuali bintik-bintik yang keluar dari kulit.

Alang-alang bertembung, saya bertanyakan khabar anak beliau. Ini balas beliau:

"Sister, I don't know how to thank you. The liquid (Basic H) and the powder in the sachets (Nutriferon)
have done wonders to me & the baby. I followed what you said, used Basic H  
& consume nutriferon then breastfeed. Alhamdulillah, 
no scratching, no itchiness & no crying. She could play with us, 
she laughed, she ate like before.."

Berkali-kali Tr Sofa'a memeluk saya dan berterima kasih (siap bayar extra lagi.. hehe) Ya, itu hanyalah usaha kecil dari kita. yang menyembuhkannya Allah. alhamdulillah :) Menurutnya lagi, sebelum itu, anaknya gatal-gatal, panas badan & penuh ulser di dalam mulut juga campak diluar mulut. Keadaan demikian membuatkannya menangis dan enggan makan. 

Selepas mengambil Nutriferon & mandikan dengan Basic H. Alhamdulillah.. semuanya kembali normal. hanya campak yang terus keluar. Tiada lagi gatal, menangis, ulser & jauh sekali demam. Saya sekadar berkongsi pengalaman saya. Alhamdulillah, It works for her too :)

Bagi anda yang menghadapi masalah yang sama, bagaimana SHAKLEE boleh membantu anda?

NUTRIFERON : Immune booster / penggalak sistem imun ini bagi membantu badan menghasilkan antibodi dengan cepat, lantas mengatasi demam campak. Ibu boleh consume nutriferon, dan salurkan melalui susu ibu kepada anak yang menyusu

MEALSHAKES : Bagi kanak-kanak, boleh diberikan Mealshake ini sebagai multivitamin dan juga membantu meningkatkan sistem imun mereka untuk melawan penyakit
Juga digalakkan memberikan anak anda Vita-C chewwable untuk membantu mengatasinya

Perlukah semuanya? Tidak semestinya, anda boleh consult pengedar. 

Sebaik-baiknya, untuk mengelakkan kesan terlalu teruk ditimpa penyakit, amalkan pengambilan supplement semulajadi dengan konsisten. 

Untuk kanak2, sekurang-kurangnya Vita-C Chewwable dan untuk orang dewasa 2 biji vita lea. 

Tidak mahal untuk mengekalkan kesihatan berbanding untuk merawat. Sediakan payung sebelum hujan, jangan pula Sudah terhantuk baru tergadah!
_________________________________________________________

*This statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan utk merawat,mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan





No comments :

Back to Top