Slider

Friday, December 5, 2014

WAHM Impian Semua Ibu

Assalamualaikum & Salam sejahtera !

Tadi petang, saya ke branch Shaklee KL, lokasinya di Taman Sri Rampai. Dulu rajin ke branch, sekarang dah kurang, sangat-sangat kurang. Pergi, beli vitamin untuk kegunaan sendiri saja. Tadi saya beli Lechitin saya yang dah habis juga Vivix & Advanced Joint Health untuk mak dan ayah di kampung. Vivix dah tinggal separuh botol kata ayah tadi !

Branch ni baru lagi, gantikan branch lama yang kecik. Sekarang branch lebih besar & cantik. Senang. Kerja pun lebih cepat!

Branch baru, masa launch, Ribbon Cutting Ceremony

Perasmian, potong kek dan giliran saya dijemput bagi ucapan sikit. eheh!

Sebenarnya, tadi, masuk branch tetiba terharu tengok gambar anak Shaklee Surijunior terpampang sebagai Master Coordinator. Master Farhana, atau lebih glamer dengan nama FB Ummu Durrah. Beliau jatuh cinta pandang pertama dengan OmegaGuard. Kini, haaa bukan saja pengguna tegar, tapi juga penjana income hebat bersama Shaklee sebagai Master Coordinator

Poster Master Noor Fahana di Shaklee :)

Apa yang anda perlu tahu dalam bisnes Shaklee, Bisnes yang lebih besar dan penting daripada berniaga adalah menjadikan anak anda berjaya sama hebat seperti anda atau lebih hebat dari anda. Inilah bisnes utama yang sangat penting dalam Shaklee. 

We teach others to teach others to teach others....
We help others to help others to help others...
We coach others to coach others to coach others...

Master Ummu Durrah menyampaikan sharing

Anda takkan berjaya dalam Shaklee selagi anda belum berjaya memberjayakan anak Shaklee anda. Inilah desakan dalam berbisnes Shaklee. Desakan yang menyebabkan kita berkeinginan kuat untuk membantu orang lain hidup hebat dan mungkin merubah kehidupannya 100% dengan Shaklee seperti kita.

Master Ummu Durrah dahulunya seperti saya, bekerja office hour, kini, beliau juga seperti saya, mampu berhenti kerja dan menjaga anak-anak sendiri di rumah, seperti fulltime housewife yang lain, bezanya, beliau adalah surirumah dengan pendapatan 5-angka sebulan. Tak percaya? Percayalah. Shaklee online sangat hebat yang memungkinkan anda menjana berapa sahaja yang anda mahukan bersama-sama anak & suami di rumah.



Fleksibiliti inilah yang menjerat saya untuk tidak dapat tidak, berusaha meraihnya, kerana WAHM adalah impian saya. Dan saya juga yakin dan percaya, WAHM adalah impian semua ibu di dunia. Jika dulu saya pergi bekerja dengan kereta ber air-cond, tapi terpaksa melepaskan anak pergi tadika dengan van sekolah, kini saya bebas menghantar dan mengambil anak dari sekolah & tadika. Malah kadang-kadang, berpimpin tangan hingga ke bilik darjah :)

Itulah, antara kebahagiaan apabila kita memilih untuk bekerja sendiri. Yang lebih bermakna dalam bisnes Shaklee ini adalah apabila kita juga dapat membantu anak-anak Shaklee kita juga menjadi fleksibel seperti kita.

Kenapa memilih untuk terkurung, jika kita ada peluang terbang bebas, bukan? 



Membina karier WAHM impian anda? PM saya atau wakil Shaklee kesayangan anda :)

Thanks for reading!









No comments :

Back to Top