Slider

Tuesday, May 21, 2013

Memancing rezeki dengan menggembirakan ibu bapa

Assalamualaikum & Salam sejahtera



Salah satu tips murah rezeki ialah berkongsi rezeki yang kita ada dengan ibu bapa. Hati kuman sama dicicah, Hati gajah sama dilapah. Sikit atau banyak bukan soalnya, asalkan ikhlas. Hadiahkan kepada mereka sebagai menghargai air mata & keringat mendidik kita, menghargai pengorbanan mereka bergolok bergadai menyekolahkan kita. Ikhlaskan hati untuk gembirakan mak ayah. Untuk mak ayah yang memerlukan, ya itu satu keperluan, untuk ibu bapa yang berada, pemberian tersebut lebih kepada penghargaan.

Bila kita sihat, ingatlah kepada mak & ayah, usahakan untuk memberikan yang terbaik untuk kesihatan mereka. Saya berkongsi kegembiraan saya dengan Shaklee bersama mak & ayah. Saya bekalkan mereka Vivix untuk menyokong tubuh mereka. 


Mak memang suka. Badan lebih cergas, mood lebih baik & rasa sihat katanya. Ayah laaagi suka. Ayah saya ada diabetes & hypertension, sejak konsisten mengamalkan Vivix, katanya doktor puji paras gula & tekanan darah ayah yang sangat baik. Apabila ayah bagitau ambil Vivix, doktor suruh teruskan. Alhamdulillah.. Kalau dulu kena ingatkan minum Vivix & kena telefon tanya "Vivix dah habis ke?" tapi sekarang, ayah yang bagitau "Botol Vivix dah ringan, nak abis dah" Seronok, gembira bila mak ayah gembira :)

Orang-orang lain pun bagi komen yang positif, mak nampak lebih muda & kuat, Ayah jalan dah kurang membongkok, badan tegak sikit. Yang juga menggembirakan ayah ialah beliau tak perlu lagi tidur sekejap pukul 11pagi. Kalau dulu, pukul 11pagi, ayah akan tidur sekejap, sebab katanya rasa letih. Sekarang, tak lagi alhamdulillah.. 

Mak & Ayah di usia lewat 60an. Semoga terus kekal sihat di bawah rahmatNya :)

Korbankan sedikit bahagian kita berbelanja untuk sumbangan kepada mak & ayah. Hidup ini karma. What goes around comes around. Bagaimana kita menghargai mak ayah hari ini, kelak mudah-mudahan kita juga dihargai oleh anak-anak. Ingatlah, apa yang kita belanjakan itulah hak kita, bukan apa yang kita miliki.

Kepada anda yang ingin mencuba Vivix untuk mak, ayah, diri sendiri, suami atau sesiapa sahaja, ini adalah masa terbaik anda. Hanya 1 sudu sehari untuk kesihatan yang menakjubkan. Lagi yang gembira dengan Vivix, klik di sini.



Hidup ini tidak lama. Hiduplah untuk memberi :) 

Thanks for reading!




No comments :

Back to Top