Slider

Thursday, December 11, 2014

Gabungan tidak popular : Lechitin dan Vitamin E

Assalamualaikum & Salam Sejahtera !

Ibu menyusu, pastinya menikmati saat penyusuan dengan si manja dengan begitu gembira. Siapa tak happy kan, dapat susukan sendiri baby. Melihat setiap hisapan bayi itu adalah satu nikmat yang sukar digambarkan. Sebab itulah, ramai ibu-ibu yang sanggup buat apa sahaja demi untuk memberikan susu ibu yang terbaik untuk anaknya.



Tetapi, semua journey penyusuan sebenarnya mempunyai cabaran tersendiri. Antara masalah yang dihadapi oleh ramai ibu yang kadangkala menggagalkan misi penyusuan eksklusif adalah puting susu merekah dan saluran susu tersumbat. Dua masalah ini banyak dirunguti oleh ibu-ibu. Malah, ada antara mereka yang give up dengan mimpi ngeri ini.

Imej ihsan google

Puting merekah

saluran biasa dan saluran susu yang tersumbat




Mengatasi masalah ini, Lechitin dan Vitamin E Shaklee sangat popular di kalangan ibu menyusu. Pengambilan kedua-dua suplemen ini secara konsisten boleh mengelakkan daripada mimpi ngeri ini berulang.

Vitamin E untuk mengekalkan kelembapan kulit,mengelakkan puting merekah & Lechitin membantu mengelakkan saluran susu tersumbat. Saluran susu tersumbat boleh mengakibatkan bengkak susu dan untuk sesetengah ibu, bengkak susu boleh mengakibatkan demam & penderitaan yang hebat.


Selain mengatasi dua masalah ibu menyusu ini, pengambilan lechitin dengan dos yang betul secara konsisten sebenarnya membantu ibu untuk memiliki berat badan yang ideal, dan memiliki daya ingatan yang lebih tajam. Pengambilan Vitamin E pula membantu ibu untuk memiliki kulit yang cantik, bebas cela dan sihat. Serampang banyak mata ni !



Ibu-ibu menyusu, sebelum dihantui oleh dua mimpi ngeri ini, silalah konsisten dengan Lechitin & Vitamin E. Mencegah sentiasa lebih baik dari merawat !

Hubungi kami atau wakil Shaklee berhampiran anda untuk memilikinya :)


Thanks for reading !





Back to Top