Slider

Friday, December 5, 2014

Saya sudah mula bayangkan bagaimana diraikan dalam Master Celebration nanti - Puan Natrah Mohamed

Assalamualaikum dan Salam sejahtera !

Hari ni saya nak berkongsi cerita anak Shaklee saya. Anak ni kalau biasanya orang sebut downline, tapi kami selalu sebut anak, cucu, cicit dan seterusnya. Natrah ni sebenarnya sepupu ipar saya, bukan orang lain aihhh.. Kita baca bagaimana Puan Natrah Mohamed jatuh cinta dengan Shaklee :)

----------------------

Cerita saya...
Mula kenal Shaklee? Dah lama kot. Lupa dah. Masa sekolah rendah kot. Tapi memang tak hirau la kan. Tahun 2012, saya tengok sepupu ipar saya, nama dia Farihah Abu Kasim  jual Shaklee. Saya like page dia. Tapi tak berapa menghiraukan sangat. Masa tu saya sedang fokus dengan Etiqa Takaful. Dia sembang2 dan ajak join bisnes Shaklee, saya tolak.
Saya terbaca dalam sebuah majalah, seorang wanita, kerja swasta, berhenti kerja dan fokus buat Shaklee. Pendapatan bulanan dia RM50 ribu. Saya terpegun juga. Tapi bila saya jalan2 di pasaraya atau kiosk2 jual produk kesihatan, tak pernah jumpa botol Shaklee, jadi saya tertanya-tanya, macamana dia boleh kaya dengan Shaklee? Jual kat mana?
Puan Natrah dan anak comelnya :)

Hari demi hari, saya dapat request friends dari pengedar Shaklee. Saya mula membaca post2 mereka. Sangat menarik post2 mereka. Memang saya tak kenal pun, tapi saya baca juga. Tahun 2012 tu juga saya mula buat dropship baju dan jubah. Ada 2,3 customer saya PM, bagitahu dia jual Shaklee. Ooooo... Macamani cara mereka perkenalkan diri. Mereka juga pelawa saya join dan jual Shaklee. Saya tolak baik2.
Pertengahan 2013, saya terima pelawaan Puan Master Farihah untuk sertai group Surijunior. Saya baca di blog Surijunior dan jumpa pasal Family Day di Cameron Highland. Wah, best juga group ni.

Encik Sofiyuddin, suami Natrah, juga sepupu saya yang 
memberikan sokongan padu kepada isterinya :)

Akhirnya saya mula berShaklee. Fokus sharing guna FB dan blog. Pelanggan semakin bertambah setiap hari. Saya belajar cara-cara jual diri. Banyak group2 bisnes saya sertai. Tiada group Next Project, tiada group New Supervisor atau group yang fokus untuk naik Supervisor. Saya pun tak fokus nak naik Supervisor bila.
Ahmad Nasih anak sulungnya, penggemar ESP Shaklee !

Oktober 2013, saya sertai Magic Aura di Ipoh. Dengar pengisian berapi dari Master2 Jutawan, pelbagai tips dan pengalaman. Saya bulatkan tekad. Bulan ni, nak naik Supervisor juga. Apa jadi pun, jadilah! Hari itu 19 Oktober. Bermula 19 Oktober 2013 saya usaha sehabis baik. Sehinggalah 31 Oktober 2013, saya rank up sebagai Supervisor.

Kami bersama Natrah & Sofi, berjumpa dengan Pak Su & Mak Su (Mak & Ayah Sofi)
yang baru pulang dari tanah suci Mekah

Apa yang saya dapat sebagai Supervisor? Bonus bulanan 4 angka. Saya akan habiskan dalam masa tak kurang 4 hari. Hahaha...

  • Saya ada mak yang berusia 65 tahun yang masih gigih menoreh. Inilah orang pertama yang saya ingat untuk berikan duit.
  • Saya ada kakak beranak 6 yang sangat susah. Kakak saya inilah orang yang dalam ingatan untuk saya bantu.
  • Saya ada anak angkat di Gaza yang yatim piatu. Anak ini saya hulurkan duit setiap bulan melalui NGO From Gaza With Love.
  • Saya ada hutang PTPTN, bil telefon, caruman takaful dan pelaburan dalam MAA Mutual yang saya bayar guna bonus Shaklee.
  • Saya ada jemaah yang sangat disayangi dan sangat memerlukan dana.
  • Saya ada 2 anak lelaki yang saya berikan sedikit reward untuk menceriakan hati saya sendiri.

Ok, itu sebahagian yang saya lakukan dengan bonus Shaklee. Jauh daripada itu, saya sangat hargai peluang berada dalam group hebat ini.
  • Tahajud
  • Zikir
  • Sedekah
  • Solat sunat
  • RCA
  • Kasih sayang yang tiada bertepi.
Semua ini menguatkan kami.


Saya tidak akan berundur atau berpaling. InsyaAllah. Saya yakin, saya mampu gapai Master Coordinator. Saya sudah mula bayangkan bagaimana diraikan dalam Master Celebration nanti. Sudah tak lama. 

Biiznillah.
Natrah Mohamed
Master Coordinator in the making.
_________________
Keyakinan saya pada leadership Natrah, sangat tinggi. Beliau pasti menggenggam title Master Coordinator. Ameen..

Silakan untuk menyertai Team hebat Puan Natrah. Hubungi beliau :
WhatsApp / Telegram / sms : 011 2701 6822

Thanks for reading !







2 comments :

Diet Diet Sihat said...

dah nampak dah, mesti boleh berjaya punya, amin

jom sertai peraduan TONTON DAN MENANG !!!

Natrah Mohamed said...

Eh, macam cerita saya je..
Eh, eh!

Jemput berkenalan dengan saya, www.natrahmohamed.com

Kbai. Jumpa saya di blog atau FB Natrah Mohamed :)

Back to Top