Slider

Thursday, December 3, 2015

6 manfaat kritikal Vitamin C untuk tubuh

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Vitamin yang sangat popular. Sebut sahaja Vitamin, semua orang pasti terlintas satu vitamin yang sangat popular iaitu Vitamin C. Kenapa sangat popular? Sebab manfaat dan kegunaannya sangat banyak untuk tubuh kita.

Vitamin C kita boleh dapati daripada banyak sumber dan sumber yang paling popular adalah buah-buahan seperti buah jambu batu, kiwi, oren dan stroberi. Kenapa Vitamin C sangat penting untuk tubuh? 





1. Imunisasi tubuh.
Vitamin C melindungi kita daripada infection, serangan virus dan bakteria. Kekurangan Vitamin C boleh mengakibatkan kita kerap diserang demam, selsema dan juga alergik



2. Antioksida
Vitamin C adalah antioksidan yang kuat dan efektif, melindungi tubuh kita daripada redikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan sel termasuklah arteriosklerosis.  Kemampuan ini membantu tubuh kita mengelak daripada penyakit kanser


3. Mengurangkan risisko Hipertensi
Vitamin C boleh mengurangkan tekanan darah dan mengurangkan risiko hipertensi

4. Melindungi salur darah
Ini memastikan salur darah yang sihat dan mencegah penyakit seperti arterosklerosis, penyakit jantung dan sakit di bahagian dada.

Bagaimana arteriosklerosis berlaku dan kekurangan Vitamin C memburukkan keadaan kerana keanjalan salur darah berkurangan


5. Penghasilan kolagen
Vitamin C diperlukan untuk membantu pengikatan molekul dalam penghasilan kolagen. Penghasilan kolagen yang baik, membantu kulit yang anjal, tidak kusam, melambatkan penuaan. Lebih besar daripada itu, kolagen juga diperlukan untuk sendi, rambut dan kuku yang sihat. Kekurangan kolagen memberikan kesan penuaan dan menjejaskan pergerakan sendi



6. Penyembuhan luka
Apabila luka terjadi, jaringan akan terbentuk untuk menutup kulit yang terkoyak. Penghasilan jaringan ini memerlukan Vitamin C. Jadi ia membantu pemulihan luka yang cepat

Manfaat vitamin C kepada tubuh yang banyak dan pelbagai menyebabkan kita tidak boleh membiarkan tubuh kita tidak cukup vitamin C. Pengambilan Vitamin C pada kadar yang betul akan membantu tubuh kita mencapai kesihatan yang optima. Tapi, perlu juga diingatkan bahawa Vitamin C mudah termusnah, sangat fragile. Haba yang panas, penyimpanan makanan, dan proses memasak. 



Bagaimana membantu tubuh anda memiliki Vitamin C yang cukup dan terbaik? Sustained release Vita C oleh Shaklee, dihasilkan dengan teknologi hebat perlepasan perlahan-lahan Vitamin C ke dalam sistem darah.

Kenapa Sustained release Vita C Shaklee begitu istimewa? 1 biji vitamin C mengandungi 500mg. dan ianya dilepaskan perlahan-lahan kepada tubuh, iaitu sebanyak 100mg setiap jam. JAdinya, tubuh kita dilindungi oleh 100mg Vitamin C selama 5 jam. Kenapa perlu dilepaskan perlahan-lahan? Teknologi ini dicipta oleh Shaklee kerana Vitamin C adalah vitamin larut air yang boleh dikeluarkan melalui air kencing jika berlebihan. Jadi, coating yang melindungi lapisan demi lapisan vitamin C ini membantu ianya melepaskan 100mg Vitamin C setiap jam. Hebat bukan?



Apa guna consume 1000mg Vitamin C jika pil tersebut tiada teknologi sustained release? Rugi. Anda hanya membazirkan vitamin C tersebut melalui urin.

Pastikan tubuh kita dilindungi oleh dos vitamin C yang cukup sama ada dari diet atau melalui suplemen. dapatkan Shaklee Vita C yang terbaik? Hubungi kami ya :)


Thanks for reading !

Salam sayang,

019 228 2147 
farihah.abukasim@gmail.com

No comments :

Back to Top