Slider

Friday, January 8, 2016

Bell's Palsy penyebab lumpuh wajah dan buta

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Sekarang ini, kita sering terdengar kesan serta-merta atau tiba-tiba penyakit ke atas individu. Hari ni sihat walafiat, esoknya eh.. meninggal. Hari ni sihat walafiat, minggu depan katanya diagnosed kanser usus tahap 4. Inilah percaturan dan ketentuan kehidupan yang kita mesti bersedia untuk hadapi dan atasi.

Jika anda pernah mendengar penyakit di atas > Bell's Palsy, ianya juga adalah kesan tiba-tiba kepada wajah. Bell's Palsy adalah kelumpuhan tiba-tiba pada saraf wajah menyebabkan wajah herot dan tidak simetri. Apakah penyebab Bell's Palsy? Penyebabnya belum diketahui secara jelas. Ada yang menyatakan keradangan kepada saraf wajah dan ada juga yang menyatakan ianya adalah jangkita virus.



Gejala Bell's Palsy antaranya adalah :
  • Kelumpuhan pada satu sisi wajah
  • Pesakit tidak boleh tersenyum
  • Pesakit kurang boleh mengalirkan air mata dan air liur
  • Rasa ngilu pada rahang, belakang telinga dan kepala
Komplikasi akibat Bell's Palsy ini boleh mengakibatkan sehingga buta mata, kerosakan saraf wajah yang kekal. 











Bagaimana mencegah Bell's Palsy?

Bagaimana Shaklee boleh membantu Pesakit Bell's Palsy?
Semalam, rakan Shaklee saya melahirkan rasa kesyukurannya atas penyembuhan wajah beliau akibat Bell's Palsy. Semuanya pastinya dengan izin Allah tapi melalui ikhtiar Shaklee. Kita baca perkongsian beliau :

-----------------------

Alhamdullilah, 2 oct 2015, Saya bangun sebelah muka dah jatuh, Tak boleh senyum, Mata tak boleh tutup, Air mata mengalir macam menangis. Sakit. Rasa tegang je.

Doktor sahkan saya diserang Bell's Palsy. Bukan STROKE, tapi kelemahan sebelah otot muke

Saya diberikan steroid. Puncanya tidak diketahui.

Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas tu.. Saya cuma fokus dengan fisioterapi dan mengambil suplemen Shaklee pada SPECIAL DOSE iaitu Vivix, Omega Guard, B complex, Vitamin E. Saya juga menjalani fisioterapi

Vivix ni dikenali ramai sebagai TONIK AJAIB :)

Omega Guard Shaklee menjalani penyulingan 3 peringkat (Triple Molecular Distillation) bertujuan :
1. Menyingkirkan plumbum, arsenik, merkuri, logam-logam berat dan bahan pencemar lain 
2. Mengurangkan pembetukan lemak trans
3. Mengurangkan bau dan rasa ikan 



Vita E Complex Shaklee mengandungi Selenium untuk meningkatkan penyerapan oleh tubuh.


Alhamdullilah selepas 90hari
Saya diberi kesempatan SENYUM kembali

Kalau ade ahli keluarga / sahabat handai yg mengalami berikan support. Ia bukan mudah seperti dijangka

Saya dan sahabat ‪#‎bellpalsy‬ sahaja yg tahu apa yg kami rasa.. Actually its more to self confidence / esteem. Tapi serius is MANIS untuk diingati dalam kalendar kehidupan. Hadiah dari Allah. Semoga ianya menjadi penghapus dosa-dosa 

Inilah rakan Shaklee saya, Puan Faiza Suhada, yang kini kembali tersenyum setelah penderitaan Bell's Palsy nya berakhir.

Suplemen yang beliau consume bukan sahaja untuk merawat Bell's Palsy, tetapi juga untuk MENCEGAH. Dan pastinya kos mencegah dan maintain kesihatan, jauh lebih murah.



Jadikan Shaklee sebahagian daripada kebahagiaan anda sekeluarga? Hubungi saya atau wakil jualan kami berhampiran anda :)

Thanks for reading !

Salam sayang,

019 228 2147 
farihah.abukasim@gmail.com


No comments :

Back to Top