Slider

Tuesday, September 20, 2016

Bengkak thyroid saya makin mengecil dan saya berpeluang jana income hebat, Alhamdulillah, Terima kasih Shaklee !

Assalamualaikum & Salam Sejahtera!






Masa lalu bukanlah penentu siapa kita masa kini. Hebatnya kita dan berjayanya kita bukanlah terhalang kerana kisah silam kita yang hitam. Yang sangat penting adalah bagaimana kita mencorakkan masa depan dengan peluang dan ruang yang ada pada hari ini. Hari ini saya nak kongsikan kisah piut Shaklee saya (jauhnyaa ke bawah levelnya). haha. Yang merupakan seorang doktor tapi ada tekad untuk berjaya dalam bisnes.

Bisnes ni bukan tunggu orang yang tak busy ya. Orang yang busy boleh lebih berjaya daripada orang yang tak busy. Sebab orang busy, dia hargai masa yang dia ada. Setiap saat sangat berharga bagi dia. Saya dulu pun masa mulakan bisnes, masih bekerja, buat bisnes curi-curi masa. Bukan tunggu masa, tapi cipta masa. 

Ok jom, baca kisah Dr. Siti ;

PERJALANAN YANG TAKKAN AKU SESALI



Ramai yang tanya saya, kenapa saya buat bisnes sampai tahap macamni sekali? Tahap  yg saya sendiri pun tak jangka..sape sangka dalam 4 bulan, tibe2 saya ade company yang bonusnya sampai 5 angka?

Saya x pernah cerita sebelumni kan?tentang perjalanan dramatik saya dalam shaklee sejak saya join 4 bulan lepas. Asalnye sy join shaklee sebab nak beli vivix promo je,bukan niat nk berbisnes pun..kenapa?padahal, dah lama kut duk tengok kawan2 duk iklan dalam fb,tapi tak terasa nak beli pun..sebab saya ade sejarah hitam dgn shaklee..Dulu, tahun 2012 saya dah pernah join..tapi semua vitamin yg saya beli kini dah expired tak berusik! ESP saya baru minum 4 scoop,itupun setelah berdrama air mata nak minum,sebab xsedap!berketul2..tapi sebab bila fikir harga dia yg RM100 lebih tu, paksa jgk diri minum..masuk kali ke3, saya muntah. Tapi sebab sgt tak boleh diterima tekak saya..oleh sebab rasa tertipu,saya buang setong ESP tu, hmm... upline dulu tak ajar pun cara bancuh dan minum ESP yang betul dan sedap !




Sehingga..30 April 2016, saya dapat hidayah..tiba2 rasa macam nak cuba vivix setelah baca status Ratu Magnet Vivix merangkap sekarang ni mak sy dlm Shaklee ni Hasniza Yusoff dialah yg byk bersabar kembalikan semula keyakinan saya masa tu utk cuba shaklee semula, sanggup bersengkang mata layan soalan saya mcm2 sebab tak nak tertipu lagi dgn shaklee..akhirnya,saya terbuka hati,sy cuba vivix.. kenapa vivix?

Ramai masa tu tak tahu pun yang saya ni ade bengkak thyroid termasuklah Has sendiri..jadi kami pun berkongsi kisah yg sama sebab Has pun mengalami masalah bengkak thyroid juga..tp, bezanya sy& Has,thyroid saya beberapa bln sebelum tu makin membesar, dah sampai tahap menekan salur pernafasan & pemakanan..bayangkan saya terpaksa kunyah perlahan2 mknn saya biar betul halus,baru boleh telan..kadang2, tersedak juga..sakit sangat ! Kadang2, saya sukar nak bernafas..terutamanya bila tidur..saya jadi tiba2 terbatuk2,pernafasan macam tersekat2..tapi saya tak pernah nk bgtau orang sekeliling saya kecuali suami saya..tapi saya masih berlagak steady depan dia sebab tak nak dia risau.


Saya pun cuba ambil vivix sebagai ikhtiar, dalam masa sama, saya teruskan ubat yg doktor pakar tu bagi dalam dos yg sama..sehinggalah pada satu hari,dlm bulan May 2016, setelah 2 minggu saya cuba vivix, saya nekad..saya request nak buat MRI scan..dlm masa sama,saya nk tgk jugakla betul ke vivix ni berkesan utk kecutkan thyroid..so appointment untuk MRI scan dibuat urgent..


Dipendekkan cerita, result MRI saya x begitu baik..bengkak thyroid saya semakin membesar, hampir 55mm membesar ke belakang sehingga menyebabkan salur pemakanan & pernafasan saya makin sempit & teralih..masa tu terketar2 tangan saya bile baca result MRI tu..rasa tertipu betul beli vivix, sekali lg saya rasa Shaklee ni cuma bisnes yg nak kaut keuntungan semata-mata..air mata toksah cite la,memang dah banjir..terbayang2 wajah parent saya,suami, Faitah & Aleesya..rasa macam sempat lagi ke utk saya buat mnde yg saya simpan dlm hati utk saya buat di kemudian hari..lama saya "banjir" dalam kereta..akhirnya saya tekan pedal minyak, saya ikut je mana kereta saya nk pegi masa tu..memang tak tahu mana hala saya pergi masuk keluar KL, Subang, Damansara, Shah Alam, masuk KL balik..kosong rasa..

Sampai satu saat, saya terjaga..ish, aku kena bangkit, aku tak boleh mengalah..Allah uji aku dengan ujian yg aku rasakan berat, mesti Allah ade nak bagi aku hadiah yang sgt2 best kat aku ni. Jadi, daripada saat tu, saya bangkit..saya cabar diri sendiri, takkanla saya boleh tertipu dua kali dengan Shaklee ni..saya kaji ape itu vivix..saya baca research, saya baca jurnal, saya baca blog, saya kaji company Shaklee..akhirnya saya dapat jawapan sebenar..saya yg salah sebenarnya..dulu saya yg tak belajar macam mana nk minum ESP dgn cara yg betul sehingga jadi ketagih pulak kt ESP sekarang ni dan saya yg salah sebab terburu-buru nak thyroid saya ni mengecut tanpa study dulu ape fungsi vivix ni dlm badan saya..sehingga akhirnya, saya decide..whatever happen, i'll give my trust to shaklee and i will go further with it! .
.
Bertitik tolak dari situ, saya jadi seorang yg sgt positif..dah tak fikir tentang penyakit saya, yang tu kuasa Allah nak sembuhkan, yang penting aku usaha..sama konsep dgn shaklee, aku cuba usaha buat yg terbaik..fokus 200%, keluar dari sifat saya yg malu nk berniaga..mula keluar dari zon selesa..dan alhamdulillah, hujung May 2016, dengan bantuan team yg sgt supportive, saya berjaya closing dengan jayanya, naik setangga ke ranking seterusnya!


.
Dan nak tau ape yg lagi buat saya rasa bersyukur& Allah tu Maha Kaya?bukan setakat side income, yang tu tak payah cite lah, nnt org ingat saya berniaga ni sebab nk duit plk kan..ape yg buat saya lg yakin dgn pilihan yg Allah detikkan dlm hati ni adalah, masuk bulan ketiga saya try vivix ni dengan compliance pada dos ubat yg sama yg doktor pakar saya syorkan, bengkak thyroid saya semakin mengecil!!!patutla saya sekarang dah bleh makan dengan selesa tanpa tercekik, tido pun selesa dah tak terjaga2 lagi..memang betulla beribu2 kajian yg menunjukkan khasiat anggur dalam vivix tu boleh kecutkan cyst!!..MasyaAllah, Subhanallah, Allah Maha Kaya..syukur bukan kepalang lagi saya masa tu..hormon pun dah balance semula..sekarangni tgh tunggu keputusan dari Hospital Putrajaya tengah bulan ni samada walaupun sudah mengecil, masih perlu buat pembedahan ataupun tidak..tapi kalau ditakdirkan perlu buat pembedahan pun, saya akur..kalau itu keputusan yg terbaik kan?

.
Tapi yang saya nak cite, bukan tentang perubahan bengkak thyroid saya yg makin mengecil sahaja..saya nk cerita yg sy sendiri terasa bagaikan di dunia yg berbeza, saya macam jadi orang yg berbeza..lebih positif, lebih optimis, lebih bersemangat, lebih berkeyakinan..tambah2 bile ramai betul feedback daripada org yg beli shaklee dari saya, semuanya positif!Ya Allah..ini rupanya nikmat rasa bahagia apabila kita membahagiakan orang lain..saya jadi makin positif,sehingga tiada ruang utk memikirkan hal-hal remeh temeh atau negative..tak caya?cubalah sendiri.
.
Melalui bisnes, saya dapat ramai sahabat baru, yg tak pernah ade kaitan dlm hidup saya, tapi kini siang malam memenuhi hidup saya..melalui bisnes juga, Allah buka pula pintu rezeki bisnes yg lain, cita-cita saya&suami nak buka syarikat& mempunyai beberapa anak syarikat dan salah satu nye adlh klinik tercapai..melalui bisnes juga, saya lebih menghargai masa yg saya ada..walaupun sedetik, sgt berharga bg saya..melalui bisnes ini juga, saya jadi lebih banyak bergantung harap padaNya..saya jadi takut andainya saya ada terbuat dosa2 kecil yang saya terlepas pandang, bimbang rezeki saya dihijab oleh dosa2 saya.




.
Mungkin ini lah hikmahNya..Allah bagi aku ujian, utk aku bangkit dari ujian tu dan kembali padaNya..kalau lah aku tidak diuji, mungkin aku kini masih tak sedar yg aku sebelum ni berada di zon yg sgt selesa,sehingga aku bleh lupa&alpa akan kenikmatan dunia..terima kasih Ya Allah..terima kasih sahabat2 yg bawa aku sehingga ke tahap ini..Alhamdulillah, bulan August yg lepas, aku mendaki sehingga langkau ranking dari supervisor terus ke coordinator!dalam 4 bulan!kata orang, belum lagi ada yg pegang rekod tu..mungkin anak2 didikku pula yg bakal memecahkan rekod tu
.
Sebab tu, ingin ku bawa lebih ramai lg bersama2 ku,cari push factor anda, cari BIG WHY anda, dan corakkan bisnes ini mengikut acuan masing2..kepada anak2 didikku yg bersama2 ku dalam The Achievers ni, terima kasih sbb percayakan aku dlm kita sama2 majukan diri and yes, surely we will go through this together!

_____________________

Hebat kan? Semuanya bertitik tolak daripada keyakinan & kesungguhan. Shaklee ni memang macam tu, selagi tak kenal, tak akan ada cinta. Bila dah kenal, memang angau bercinta. hehe. Produk dan sistem Shaklee yang hebatlah yang menyebabkan saya masih disini, dah 5 tahun pun. 






Anda yang ada masalah dengan kesihatan atau nak mengekalkan kesihatan atau nak jana income, bolehlah join Shaklee, hubungi Dr Siti Nur Al Enzzahti / 012-4343700 untuk mulakan transformasi hidup anda dengan Shaklee 

Jom?! :)


Selamat berjaya !
Salam sayang,
Founder of Surijunior
019 2282147

No comments :

Back to Top