Slider

Tuesday, May 20, 2014

Durian Belanda - Penawar kanser semulajadi

Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum wbt...

Dunia semakin maju, teknologi semakin berkembang, perhubungan semakin baik, tapi semakin banyak penyakit yang melanda manusia. 

Kanser. 

Saya yakin ia adalah penyakit yang sangat ditakuti oleh setiap golongan masyarakat. Contohnya kanser payudara adalah antara  punca utama penyebab kematian golongan wanita di Malaysia. Kanser terjadi disebabkan pembahagian sel secara tidak terkawal pada badan manusia. Kebiasaannya, rawatan kemoterapi adalah langkah yang akan dicadangkan oleh pakar perubatan dalam merawat penyakit ini.



Melalui pembacaan saya, terdapat kajian menunjukkan durian belanda mampu merawat pelbagai jenis kanser. Kajian yang dijalankan oleh Jabatan Biokimia dan Biologi Molekul, Ohama USA mendapati durian belanda mampu merawat kanser pankreas yang sangat teruk.

Rawatan menggunakan durian belanda memberi kesan yang berbeza daripada rawatan menggunakan kemoterapi. Ekstrak buah ini mampu:

* Melawan dan mematikan sel kanser yang pelbagai seperti kanser kulit, pankreas, payudara dan sebagainya
* Mampu melambatkan pertumbuhan sel kanser
* Tiada keguguran rambut dan kesan lain yang biasa dilihat pada kemoterapi.

Jika anda ingin membaca secara terperinci kajian yang dijalankan untuk melihat keberkesanan merawat pelbagai jenis kanser, sumbernya boleh dibaca disini : Positivemed


Shaklee juga menawarkan vivix dalam merawat kanser. Banyak testimoni yang menunjukkan produk ini berjaya membantu pengidap penyakit kanser.



Thanks for reading!




Back to Top