Slider

Wednesday, April 5, 2023

Exercise itu mudah je



Selesai 2km pagi ni, lepas hantar Anisah ke sekolah. Tak guna tumbler Shaklee pagi ni, guna flask cantik hadiah dari Cucu Shaklee yang dirindui, Master Hasifah Ryg.

Exercise ni, sepatutnya kita buat mudah-mudah saja. Tak perlu tunggu sempurna, baru kita nak bermula. Nak mula bila ada basikal mahal, ada helmet, ada sarung tangan, sarung lutut. Eh semua dia nak beli.

Nak mula bila ada treadmill, lengkap dengan smartwatch. Nak mula bila dah mampu beli kasut sukan mahal, seluar sukan mahal, baju sukan idaman. Ini semua menyebabkan kita tak mula-mula pun sampai akhirnya

Mulakan saja dengan apa yang ada. Ada orang, jalan setempat saja 20 minit dalam rumah. Baby nangis, angkat dukung, terus jalan dengan baby, tambah beban, meningkat penggunaan kalori.

Ada orang, buka utube, ikut saja workout dalam utube sama ada zumba atau exercise biasa. Ada orang, paksa diri parking jauh untuk briskwalk exercise masuk pejabat

Ada orang, buat-buat tak nampak escalator, tapi pilih daki tangga untuk ke pejabat. Mulakan dengan apa yang kita mampu dan ada. Tak perlu tunggu sempurna, baru nak bermula. Sebab mengekalkan kesihatan tu, harganya jauh lebih murah daripada merawat setelah sakit. Kan?






_______________________________________

💜, 
Farihah
Shaklee Effective Master Coordinator 
Hubungi saya


 

No comments :

Back to Top