Slider

Saturday, April 15, 2023

Kurus dengan cycling

Bagi yang ada limitasi. Lepas bersalin (8 bulan ke bawah), Slipdisc, sejarah kecederaan lutut dan ain-lain. Pilih senaman ikut kesesuaian anda. Sebenarnya, tak perlu risau lemak bahagian mana tak dibuang, lemak bahagian mana banyak dibuang. Contohnya, kita berjalan kaki, kaki saja kurus, badan, tangan kekal gemuk. Bukan macam tu.
Tubuh kita sangat bijak. Dia akan ambil lemak dari seluruh tubuh. Bukan kaki saja. Jadi, Jangan risau kalau kita cuma mampu briskwalk, nanti pinggang tak ramping. Jangan risau kalau kita cuma mampu briskwalk, nanti muka tak kurus. Jangan risau kalau kita cuma mampu briskwalk, nanti lengan masih gemuk. Jangan risau.
Seluruh badan akan kurus, masanya akan tiba. Cuma, jika kita senaman fokus pada part tertentu, lebih cepat part tersebut akan bina otot & bakar lemak. Tapi, jika kita buat senaman general macam berbasikal, briskwalk, badminton, jangan risau, seluruh badan turut akan kurus. Buat saja, hilangkan sangka buruk . Ini gambar misi kurus lepas bersalin anak ke 6. Masa ni saya cycling saja, tak ada buat aerobik fokus pada mana-mana part. Alhamdulillah kurus ramping slim semula seluruh badan

___________________________________________________
💜, Farihah Shaklee Effective Master Coordinator Hubungi saya FB : Farihah Abu Kasim Logo wasap : 0192622200

No comments :

Back to Top