Slider

Thursday, November 10, 2016

BEBASKAN DIRI DARI ALAHAN, GEGATA & KELOPAK GARAM


Sikit-sikit garu, sikit-sikit gatal. Ermm.. tak buleh bawak berjalan. Tergaru-garu! Mula-mula garu, lepas tu merah, kemudian berdarah, akhirnya berparut. Hodoh. Kesian kann.. .



Saya ada masalah ni masa pregnancy, waktu lain ok. Mungkin faktor hormon Kaki macam dilukis-lukis. Lap ayaq mata tengok kulit sendiri. Tapi, sesetengah orang tak ada apa-apa pun menggaru, ada juga yang allergic dengan bahan tertentu. Ada juga yang memang menggaru sebab urticaria. Apa tu? Kelopak garam. Ermmm.. kesian

Kisah saya, lepas bersalin, gatal-gatal akan hilang sendiri. Alhamdulillah 4-5 bulan lepas tu parut hilang. Pregnant lagi, jadi lagi.

Siapa ada masalah ini, cadangan saya mesti buat 3 perkara :

1. Tukar semua pencuci rumah baik sabun, cecair pencuci lantai, pencuci pinggan dan lain-lain yang bertoksik / mengandungi bahan kimia kepada yang tidak bertoksik. Mesra alam dan Organik.




Bukan sahaja bahaya untuk kulit tau, beracun juga bila dihidu. Semua bahan kimia ini masih tinggalkan residue / lebihan pada lantai, pinggan, pakaian dan sebagainya.


Saya dah tukar, pilihan saya Set Get Clean Shaklee. Mesra Alam, Berkesan dan Jimat !

2. Cuci rumah selalu. Kerja kan? Penattt. Agihkan tugas bersama suami/ isteri dan anak-anak. Habuk dan kotoran boleh mencetuskan alergik



3. Amalkan Omega Guard, Alfalfa Complex dan Vitamin C.








Saya amalkan ini dan hasilnya pregnancy seterusnya tak alergik lagi. Tiada gatal-gatal lagi. Tak lagi bangun malam semata-mata sebab nak menggaru. Adoi !! Bukan saya ja tau, kawan-kawan lain juga sudah ada yang hilang masalah ini SEPENUHNYA dengan 3 produk ini. Nak tahu? Baca apa kata mereka :



Hubungi Mel di 012 373 2589


Hubungi Hidayah 019 229 1608


Hubungi Dr. Normi 019 481 7803

Ermm.. boleh hubungi kami jika nak cuba. Kami boleh kongsikan bagaimana anda juga boleh bebas dari masalah ini. Shaklee ni suplemen semulajadi dan berkualiti antarabangsa. Apa guna duit kalau badan tak sihat kan?

Best tau !

Thanks for reading!



❤ SID kesayangan anda | Farihah | 0192282147 ❤

2 comments :

Latifah Khairunnisa said...

😍😍😍😍

Duniakusihat said...

Nice blog.

Feel free to visit mine

www.duniakusihat.com

Back to Top