Slider

Wednesday, November 9, 2016

RUMAH KITA SEPATUTNYA TEMPAT YANG PALING SELAMAT UNTUK DIDIAMI



Ketoksikan bahan kimia lazimnya diabaikan oleh kebanyakan dari kita. Ianya tidak nampak dan menimbulkan kesedaran mengenainya sangat sukar.


Kecuali kesan ketaranya dilihat pada alergik kulit, asthma, eczema, sesak nafas dan sebagainya. Tapi sebenarnya, tanpa simptom Ketara ini, toksin ini boleh sedikit demi sedikit meracuni tubuh kita apatah lagi anak-anak kecil kita yang lebih fragile.


Untuk semua kita family yang ada eczema, allergy atau tidak, elok bertukar kepada set penjagaan rumah yang bebas toksin. Berhenti mencemari kediaman kita dengan bahan kimia. Rumah kita sepatutnya adalah tempat yang paling selamat untuk didiami.


Semua detergent dan bahan kimia basuhan akan ada residue / tinggalan pada baju, pinggan, lantai,langsir, tingkap, cadar, bantal

Residue ini kalau pun tidak menunjukkan kesan fizikal seperti alahan kulit dan lain-lain sebenarnya beracun untuk dihidu dan disentuh. Banyak pencemaran yang kita tak boleh elakkan, tapi, untuk pilihan yang boleh dielakkan, elok kita elakkan. Bukan sahaja kepada kita, toksin ini akan mencemari alam setelah dilepaskan dari rumah ke longkang contohnya. Bukankah kita sepatutnya menjaga alam untuk anak cucu warisi?



Saya dah lama bertukar kepada set get clean Shaklee. Walaupun kami sekeluarga tak ada pun masalah allergy, eczema dan alahan, saya masih pilih untuk tukar semuanya kepada yang lebih sihat. Set Get Clean Shaklee ni pulak jimatnyaaaaa dan berbaloi !



Sebab, alahan walaupun kita sihat dan tak Ada, over the time, mungkin boleh develop.

Jadi, sentiasa ingat, mencegah lebih baik dari mengubat :)

Ok, saya nak jemput semua baca sharing pengguna Shaklee. Dalam set ini ada :

1. Basic H - Pencuci serbaguna


2. Fresh Laundry Concentrate - Serbuk sabun basuh baju

3. Soft Fabric Concentrate - Pelembut pakaian

4. Hand Dish Wash - Pencuci pinggan mangkuk




Jom kita baca apa kata pengguna













Best kan? Bukan sahaja BERKESAN, tapi SELAMAT !

Jom. Bertukar kepada yang lebih jimat & Sihat!

Thanks for reading

Salam sayang dari SID kesayangan anda
❤ Master Farihah | 019 228 2147 ❤

No comments :

Back to Top