Slider

Thursday, November 24, 2016

"DOKTOR KATA SAYA MANDUL, TAPI SEKARANG SAYA DISAHKAN HAMIL, ALHAMDULILAH" Puan Fahana

Tawanya, tangisnya, rengeknya, meruntun jiwa seorang ibu. Wajahnya yang suci dan comel menenangkan setiap yang memandang. Wanita mana tak mahukan anak? Lelaki mana tak kepinginkan zuriat?


Tapi, ada situasi yang kita perlu akur dengan ketentuan dan ujian tuhan.Si isteri tak mampu hamil atau terpaksa dimandulkan . sedih kan?



Saya nak kongsi kisah anak buah Shaklee saya yang hampir kehilangan rahimnya akibat penyakit dan akhirnya, dengan izin Allah, beliau dan suami mendapat khabar gembira asbab  Shaklee. Jom baca :

=======================

Lama saya duk fikir nak share ke tak kisah ni. Tapi atas nasihat suami, saya terbuka hati untuk kongsi dengan korang hari ni

Korang masih ingat tak bulan julai yang lalu saya ada cerita kisah saya yang telah disahkan ada ENDOMETRIOSIS STAGE 2?

Pada awalnya, ada seorang pakar O&G sahkan saya ada ADENOMIOSIS dan dah mandul.

Saya dah tak boleh hamil lagi buat selama-lamanya 😭

Rahim saya dah rosak dan perlu jalani pembedahan untuk buang rahim.

Sedih gila masa tu. Nangis sampai bengkak mata dan saya tak dapat terima hakikat



Kemudian saya berjumpa seorang lagi pakar O&G di hospital yang lain. Pakar tu kata saya bukan ada adenomiosis tapi ENDOMETRIOSIS dan perlu jalani pembedahan segera

Selepas jalani pembedahan laparoskopi dan betulkan rahim yang terbalik. Saya jaga kesihatan betul-betul. 

Saya hanya makan REAL FOOD

Saya detox bersungguh-sungguh dan turunkan berat badan hampir 10kg

Honestly. Saya tak ada ambil sebarang ubat kesuburan yang doktor punya. 

Memang pakar tu memujuk saya ambik injection lucrin untuk hentikan haid buat seketika (sebab nak elakkan sakit sengugut yang kronik), tapi saya menolak dengan elok.

Lagipun pakar tu sendiri cakap ubat lucrin ada side effect. Saya takut 😣

Saya kata kat doktor nak cuba berubat dengan supplement Shaklee dahulu. Kalau 3 kali haid saya masih belum hamil, saya akan serah diri untuk diinjek.





Dan pakar akur dengan keputusan saya. Degil kan saya ni hihi 

Tapi tak lama pun, 3 bulan selepas saya betul-betul istiqomah detox, makan real food dan supplement, kini saya dah berjaya hamil 3 bulan. 


Jun - operation dan start consume supplement khas untuk endometriosis dan kesuburan

September - alhamdulillah hamil 😊😊

Saya kini check up kehamilan bulanan dengan doktor pakar yang rawat saya dari awal yakni Doktor Ishak KPJ

Doktor sendiri akui penyakit endometriosis saya beransur sembuh pun asbab SET SUBUR SHAKLEE

Setinggi-tinggi kesyukuran saya rafa'kan ke hadrat ilahi kerana sembuhkan penderitaan saya dan kembalikan kesihatan saya seperti sedia kala

Yang paling bermakna, penantian saya selama 3 tahun kini berakhir. 3 tahun saya bersedih tidak dapat hamil walaupun pelbagai usaha yang saya dah buat. 



Masa tupun saya tak tahu saya ada endometriosis 😢

Terima kasih suami ku kerana bersabar melayan karenahku yang mabuk teruk😢

Terima kasih Allah kerana izinkan rahimku berfungsi lagi dan mampu mengandungkan zuriat suami buat kali ketiga 😢

Sekarang dah hari ketiga saya warded disebabkan mabuk yang teruk. Tak boleh makan dan minum. Dehydrated dan alami kencing kotor. Tapi insyaAllah mungkin petang ni saya dah boleh discharge 😊

Tolong doakan saya dan baby sihat sampai tarikh bersalin ye kawan-kawan 



Saya juga doakan kalian kat luar sana yang sedang TTC diizinkan Allah untuk hamil. 

Nasihat saya buat kalian. Jangan sesekali lemah semangat dan putus asa. Jaga pemakanan sebaiknya, kuruskan badan dan jangan skip supplement

Selagi kita ada rahim, selagi itulah kita masih ada peluang untuk hamil. 

Put your trust in Allah ❤❤

Yang benar,
Bekas pesakit Endometriosis stage 2

============

Hebat kan kuasa tuhan? Tapi kita kena ikhtiar , bukan harap nasib diubah tanpa usaha. Anda yang ada masalah kehamilan, boleh Hubungi Puan Ana di   60186653683 untuk konsultasi  atau hubungi Surijunior


Thanks for reading! 

With love,
Farihah  | 019 2282147

No comments :

Back to Top