Slider

Friday, November 18, 2016

BEG CANTIK MR. PILOT DAH SAMPAI !


Benda percuma, semua orang nak kan? Tambahan pula yang percuma tu benda baik, bagus dan best! Ok, saya nak cerita. Brief saja. Setiap tahun, kami Leaders Shaklee berpeluang mengumpul points percutian VIP percuma selama 1 business cycle iaitu 12 bulan. Percutian ni FREE ditambah dengan beg, pakaian dan elaun makan pun ada kadang-kadang. Best ka syok ka, macam tu la. Memang syok tambah-tambah sebab FREE !

Points ini kita boleh redeem untuk 2 jenis percutian 
1. Antarabangsa / Umrah
2. Tempatan

Setiap cycle, Shaklee akan tetapkan destinasi antarabangsa cthnya untuk cycle lepas Florida, cycle sebelum tu Itali. haaa macam tu.destinasi antarabangsa ni pula ada alternatif untuk muslim iaitu umrah. contohnya cycle lepas boleh pi Florida atau Umrah & Jordan. Gituuu .  Untuk trip tempatan pula, 1 saja destinasi, tak boleh pilih. jadi kali ni Shaklee tetapkan Langkawi.haaa best tau!

Berapa tiket boleh pi? Bergantung kepada points yang kita kumpul. Banyak points, banyak la tiket dan sebaliknya. Macam mana nak dapat points? Ada beberapa cara :

1. Jualan peribadi
2. Jualan kumpulan 
3. Bantu anak-anak buah jadi leaders

Lagi ramai kita bantu, lagi gemuk points kita. gituuu. Bisnes Shaklee ni bisnes bantu orang. Bukan bisnes syok sendiri. Sama ada bantu orang lain lebih sihat atau lebih kaya. Barulah panjang langkah kita. 

Cycle lepas, points terkumpul saya melayakkan 4 tiket ke Florida, US dan 1 tiket ke Langkawi. Florida dah pi la bulan Ogos 2016. 10 hari. Tiket, hotel, food, beg, jalan2 semua ditaja. Seluk poket untuk shopping saja.hehe.

Dan esuk, saya ke Langkawi pula 1 tiket. Hari tu beg dan lain-lain keperluan dah sampai,  tinggal pack and go!

  
Ni lah bahan-bahannya. hehehe. Depa kata ni beg Mr Pilot, saya pun tak tau. Janji FREE 🤔 
Ada Tshirt muslimah, tag nama, Tiket feri dan booklet informasi. saya dapat tiket feri sbb pilih feri.dekat ja lahaiii. orang yang jauh dapat tiket flight . 


Booklet trip. selama 3 hari 2 malam. Dinner tema tropical flora. Haaa nak kena pi cari bunga raya buat headband naa 😏

Sesiapa yang suka melancong , tapi nak yang FREE, eloklah  pulun buat Shaklee. Local trip saya tak pernah siasat, tapi international trip kos seorang sekitar RM15,000 hingga RM20,000. ini bukan cubaan tau, ini betul-betul kejadian.haaa. Buktinya, saya start bisnes tahun 2011, dan bermula tahun 2013, Setiap tahun saya dapat FREE VIP trip ni tanpa gagal


2013 : Umrah - Dubai 2 tiket


2014 : California 5 tiket


2015 : Umrah - Abu Dhabi - Dubai 5 tiket


2016 : Florida 4 tiket dan 1 tiket Langkawi yang baru nak pi. :)

Trip dengan Shaklee ni, best dan mewahnya taktau nak habaq. 😚😚

Ok, itu saja buat kali ini. Baru nak packing untuk pi Langkawi esok haaa .. . 

Jumpa lagi ya :)

SID kesayangan anda ; 
❤Farihah  | 019 228 2147❤

No comments :

Back to Top