Slider

Monday, May 1, 2017

SELAMAT TINGGAL GASTRIK & DIABETES!

Gastrik ni boleh merubah kebahagiaan hidup kita 360°. Haaa.. penderita gastrik jangan ambik ringan. Gastrik yang berterusan boleh menyebabkan kerosakan dinding usus. Haa.. jangan ambik ringan tau!




Oleh : Coordinator to be Natrah Mohamed

Jom kita baca macamana Puan Natrah bebas dari gastrik yang dialaminya sejak kecil.

Ini cerita kejayaan saya keluar daripada masalah kesihatan yang melanda. Erk, GASTRIK diabetes. Saya menghidap gastrik sejak kecil. Seingat saya, sejak sekolah rendah. Bila gastrik datang, saya tak boleh tidur malam.😭😭😭

Berguling-guling kat katil. Bad mood sepanjang hari. Saya dah lali dengan ubat-ubat yang hospital, klinik bekalkan. Memang tak membantu utk sembuh.


Komplikasi penyakit gastrik timbul daripada kemusnahan sel dinding perut berterusan. Kemusnahan yang berterusan akan menyebabkan ulser perut dan pendarahan di dinding perut. Tanpa perlindungan daripada mukus semulajadi di permukaan dinding perut, asid perut semulajadi dihasilkan oleh perut akan menyerang sel-sel dinding perut dan menyebabkan kemusnahan dinding perut tersebut.
Pendarahan yang tidak terkawal di dinding perut akan menyebabkan anaemia, pening kepala dan pengsan akibat daripada kekurangan darah.

Pada 2013, saya mesej master Farihah. Tanya produk Shaklee apa yang sesuai untuk gastrik. Oleh kerana saya suri rumah, pendapatan tiada. Saya mampu beli alfalfa kecik je. Saya terus bayar dan master Farihah poskan.







Bila dapat je alfalfa, terus saya makan. Alhamdulillah. Masalah gastrik cepat hilang. Angin keluar dengan baiknya. Hahaha😃😃😃

Suatu hari, saya disahkan mengandung anak ke 2. Alhamdulillah. Seorang kawan saya, seorang SID masa tu pm saya. Kenalkan diri sebagai ejen Shaklee. Saya bagitau dia, dah makan Shaklee. Makan alfalfa. 

Saya stop makan alfalfa masa mengandung. Wpun masalah angin terus melanda ibu mengandung😂 Masa pregnant anak 1, saya ada diabetes. Kena minum air gula dan berkali2 kena buat test. Pregnant anak ke 2 pun camtu jugak. Saya tanya master Farihah, dia cadangkan amik ESP. Saya terus beli ESP, minum dengan konsisten walaupun tak sedap😷

Tapi, lepas konsisten makan ESP tu, bacaan diabetes makin menurun. Alhamdulillah. Suka sangat.






Masa tu bulan 5 2013, saya dah berminat nak jual Shaklee. Tapi masa tu saya sedang buat dropship Jubah, Baju kurung etc. Saya fokus belajar biz online melalui dropship tu. Bulan 6, saya kumpul oder dari kawan2, Alhamdulillah.. Saya mula jual Shaklee. Share, share, share setiap hari. Bonus pertama rm300 . Bulan ke 3 baru ada anak Shaklee.

Mengandung anak ke 3 pada 2015/2016, saya tiada masalah diabetes, berat naik dengan konsisten dan syukur sangat-sangat, tiada masalah3 kesihatan macam yg dialami masa pregnant anak 1 dan 2. Masalah angin dan gastrik sepanjang mengandung pun tiada. Saya rasakan keajaiban itu. 😘😘😘

Shaklee memang terbaikkkkk

==========
Tahniah Puan Natrah untuk pilihan tepat dengan Shaklee. Berminat mencuba?

 Hubungi Puan Natrah di FB : Natrah Mohamed /   601127016822 /  0193744528

No comments :

Back to Top