Slider

Monday, October 9, 2017

KISAH KEJAYAAN PUAN WIDAD AZHAN DALAM SHAKLEE

Ikuti kisah kejayaan Surijunior Widad Azhan dalam Shaklee.

Ummu Widad Zakaria berumur 25 tahun. Merupakan seorang suri rumah berkerjaya. Telah mencapai Senior Coordinator. Dengan menjana pendapatan 4 angka sebulan dalam Shaklee dan mencapai car bonus tanpa gagal. Dikurniakan 3 orang anak.

Sebelum ini, beliau merupakan seorang guru di sekolah swasta di Port Dickson (2009-2010). Akibat mengalami alahan yang terus membuatkan dia berhenti mengajar, dan bercadang untuk mengajar semula selepas habis berpantang. tetapi atas sebab kesihatan anak, perkara tersebut tertangguh. Apabila anak sudah masuk usia 5 bulan, suami berasa berat hati hendak bagi orang lain jaga.

Bermula 2011, beliau mula menjual pelbagai jenis produk untuk menjana pendapatan sampingan.

Selepas habis berpantang anak yang kedua, Puan Widad mula diserang sakit lutut dan tumit.

Seterusnya, beliau mula berkenalan dengan set menyusu bajet Shaklee kerana berjaya melimpahkan susu badan waktu itu.

Pada 2014, beliau memulakan perniagaan bersama Shaklee. Hanya tertarik kerana dlam Shaklee tidak perlu keluar pergi kelas selalu, modal hanya RM0 dan sebenarnya beliau ingin mempunyai pendapatan sendiri secara tetap.

Masuk bulan Februari 2014, Puan Widad berjaya ke tahap supervisor tanpa bantuan uv orang bawahan. PUV beliau berjaya melayakkan dirinya ke tahap supervisor.

Puan Widad bertindak mengikut apa yang telah diajarkan oleh Upline beliau. Ramai yang terinspirasi hasil kejayaan dan pencapaian beliau mendapat bonus dalam Shaklee, menyebabkan ramai yang berminat untuk menjadi seperti beliau.

Teknik yang dilakukan oleh Puan Widad ialah post di Facebook lebih 15 post sehari, menambahkan jumlah rakan baru setiap hari sehingga pernah kena block selama sebulan. Selain itu, mengedarkan risalah dan selit di wiper kereta di taman rekreasi,  kedai-kedai jamu dan mengantungkan banner di simpang-simpang jalan (sekarang tidak dibenarkan).

Selain itu, Puan Widad menghantar mesej di aplikasi Whatsapp dan mesej ke semua nombor kenalan yang ada. Beliau juga mengumpul sebanyak mungkin nombor telefon yang dikenali termasuk saudara mara.

Perkara yang paling penting adalah melakukan Tahajud setiap malam, ini penyebab utamanya. Semua yang berlaku semasa tengah berusaha seperti rasa magik. Hasilnya, tiba-tiba sahaja ada orang Private messege, ada orang telefon, ada yang mesej dan ada yang beli sekali banyak. Amalan rohani semua tidak ditinggalkan. Lagi rasa susah lagi beliau tekan kan istighfar, selawat dan solat sunat.

Masa berada di bulan ketiga Effective Rank Supervisorupline beliau Ummu Durrah suruh buat vision board apa yang ingin dicapai pada tahun 2014. Ada 5 perkara yang beliau lakukan. Bulan pertama, beliau hadiahkan handphone kepada suami. Lagi 4, beliau nak infaq RMxxx setiap bulan di sekolah tahfiz. Jika beliau mencapai pendapatan RM10,000 pada bulan oktober, beliau berniat nak membelikan motor untuk suami (tetapi suami tak nak, jadi beliau beli benda lain). Pentingnya vision board.  Semua yang beliau capai semuanya dapat. Beliau redah dan buat sahaja.

Masuk tahun 2015, pelbagai anugerah yang diperolehi termasuk 4 Award di National Conference 2015. Waktu itu, ramai yang berminat untuk jadi ahli dan buat bisnes.

Puan Widad berkata, “Nampak tak, apabila kita sudah mula naik satu level “leader” orang dah mula intai-intai kita di atas prestasi kita, padahal saya tidak pernah pun ajak orang untuk buat bisnes dengan saya, saya selalu softselling sahaja”.

Pada penghujung tahun 2015, dari point-point yang terkumpul sebagai leader sepanjang cycle 2014/2015, beliau layak mendapat satu tiket umrah ziarah bertaraf 6 bintang daripada Shaklee. Tetapi beliau memberikan peluang itu kepada ayahnya.

Jadi, bila kita kata kita serius nak buat bisnes Shaklee ini bermakna kita nak bina empayar kita. Nak capai kejayaan kena buat betul-betul, jangan  lari fokus. Ada peluang depan mata redah sahaja. Perkara paling penting jaga hubungan dengan Allah, InsyaAllah kita akan dapat apa yang kita nak dalam Shaklee.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salam sayang;
me.me/farihah.surijunior
wasap.my/+60192282147

No comments :

Back to Top