Slider

Monday, October 2, 2017

KISAH SHAKLEE SAYA - Kuasai Kemampuan Diri, Korek Potensi Kendiri.

Siapa sangka? Sebelum ini saya seorang pesakit tulang dan ibu menyusu yang tidak pernah berjaya menyusu anak sebelum jumpa Shaklee.

5 tahun yang lalu, ketika saya di kasut anda, saya cuma seorang guru biasa di sekolah swasta. Mengajar A Level, buat tak terkata dan menyebabkan saya terpisah dari dunia luar kadangkala.

Apabila saya jatuh hati dengan Shaklee, Allah takdirkan saya berada di kelompok mereka yang hebat. MashaAllah!

Upline saya chemical engineer Petronas, Sideline ramai engineer, lawyer, cikgu berpengalaman, doktor dan ramai dalam kalangan mereka dah pun ada kereta besar, rumah besar dan hidup senang.

Saya?
Masih lagi dengan hutang keliling pinggang, rumah kecil dan gaji tak pernah cukup.

Saya ambil peluang ini, berada dan bergaul bersama orang hebat supaya saya juga hebat seperti mereka. Aktif dalam group, cerdik idea dan pengalaman, rapat dengan mereka dan selalu berdoa supaya saya juga hebat seperti mereka.

Hasilnya?
Mereka capai Master Coordinator, saya juga capai.
Mereka capai income puluh ribu sebulan, saya juga capai.
Mereka jadikan Shaklee sebagai lifetime career, bebas masa dan wang, saya juga capai.
Mereka Sihat, Saya juga capai.
Apa yang nak dirugikan bila Allah berikan nikmat bersama orang- orang yang hebat ? Tiada.

Walaupun kita rasa rendah diri tapi percayalah mereka ada kehebatan , mereka juga ada kelemahan. Kita ada kelemahan, kita juga pasti ada kehebatan.

Jadinya, semua kita saling melengkapi untuk manjadi lebih hebat. Naikkan self esteem, bergerak dan melangkah dengan berani dan berhati-hati.

Kalaulah dulu saya rasa rendah diri dengan kelompok ini dan mengasingkan diri dari mereka,
Saya tentunya masih bekerja 8-4 terikat dengan waktu.
Saya tentunya masih belum dapat bersana-sama suami bekerja fleksibel dari rumah.
Saya tentunya masih dengan gaji RM3-5K sebulan.
Saya tentunya masih di KL, belum dapat balik settle down dan Jaga Ibu bapa
Saya tentunya masih lagi stress dengan kesesakan trafik setiap hari pergi balik kerja dan menghantar anak sekolah.
Saya tentunya masih tertinggal jauh dari mereka.
Saya tentunya menyesal bila melihat mereka terlalu jauh berjaya berbanding saya.
Untungnya menjadi orang positif dan bijak mengambil peluang.

Percayalah, penciptaan kita oleh Allah adalah dengan POTENSI dan KELEBIHAN tersendiri. Tak salah merendah diri, tapi jangan terlalu merendahkan diri.

Kuasai kemampuan diri, korek potensi kendiri.
Goodluck!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salam sayang;
me.me/farihah.surijunior
wasap.my/+60192282147

No comments :

Back to Top