Slider

Wednesday, October 4, 2017

SUCCESS STORIES - BIG WHY KERANA ABAH DAN MAMA

Assalamualaikum semua...
Sebelum saya teruskan. Pada yang belum kenal saya, nama saya Ita Athirah Ahmad. Senior Coordinator MRG, di bawah empire RYG.

Sejujurnya.. masa awal-awal saya join Shaklee ni saya tak tahu pun apa hala tuju saya dalam shaklee ni..Yang saya tahu saya nak buat bisnes. Nak ada duit.
Sebab bila dah tahu betul2 pasal Shaklee ni lubuk duit.. So saya aim juta2 terus.. Kalau tak dapat juta pun dapat ratus2 ribu..jadi laa.

Awal2 dulu.. Saya adalah seorang anti MLM dan Anti supplement. Sampai la saya dah kawen. Kerja di Subang. Duduk Bangi. Hari-hari tempuh jem.
Stress dgn boss.. badan jadi lesu. Masa tu baru saya mula cari supplement.  Cari punya cari. Nampak Kak Cip asyik iklan dekat FB.

          3 bulan saya ambil masa untuk betul2 rasa kesan. Then kebetulan saya nak resign  kerja. Pastu nampak Kak Cip dok share2  pasal bisnes dia.. dan saya pun memang suka bisnes2 then sy komen dkt status fb dia. Terus sy jadi ahli.

          Sebab kan awal2 saya cuma nak buat bisnes ni sebab saya nak resignSo saya memang dah set. Kena gigih sebab resign kerja tanpa ada back up.

          Macam mana nak convince mak ayah. Dah la masa resign  macam tak bagi. Suami pun tak berapa nak bagi. Tapi sebab tak tahan sangat dah nak resign. Saya resign jugak.

Bila resign ni. Mula la sy fikir pasal mak ayah saya. Mak saya memang pantang anak2 tak kerja. Lagi2 yg masuk Universiti. Pernah masa lepas kawen Mak tanya. Nnt pindah ikut suami nak kerja apa?

          Saya cakap tak tahu lagi. Tengok la rezeki mcm mana. Kalau tak pun jadi la suri rumah dulu. Buat apa yg patut.

          Then mak saya reply senang sahaja. “Mama Abah kerja setengah nak mampus cari duit bagi hang mengaji sampai dapat Master.. pastu nak duduk rumah saja?. Kalau Mama tau hang nak jadi suri rumah. Baik kami bagi mengaji takat SPM saja.”

          Tapi dari situ la saya tau.. apa harapan Mak ayah saya. Saya sedih takut saya tak dapat balas apa2 pada mereka.

Ayah saya pencen sebagai Pengarah Pelajaran Pulau Pinang. Jadi..pada saya.. untuk seorang anak bekas pengarah tak dapat nak bagi dorang senang adalah sangat tak patut. Saya selalu harap. Saya mampu jadi lebih senang dari ayah saya.

          Tapi itulah yg saya rasa awal2 dlu.. dan benda ni lah yg push saya untuk jadi berjaya. Bila saya dah tahu Shaklee ni lubuk duit. Easy money. Saya dah pasang aim dan target.

Memang saya gigih sangat la. Rasa masa awal2 saya buat Shaklee ni Mama Abah macam ok ok je la. Saya cuma cakap.. “mama abah doakan kak ita saja tau! “.

          Tak..dah kerja semula. Tapi nak resign lagi sekali dah. Bila sy naik jadi sv. Saya bukan main happy lg. Sy pegi canang dekat abah. Saya cakap dapat RM2000 terus abah saya gembira. Sejak tu mak ayah saya akan sentiasa tanya bulan ni nak target apa? Nak doa ni. “Bulan ni capai target tak? Point ckup tak? Kalau tak bagi tau la”.

          Memang dari awal mak ayah la Big Why saya. Sebab nak resign dan tak nak duduk saja buang masa dan perabih beras.
          1st month saya join Shaklee. Saya niat siap2..saya buat ni saya nak bantu mak ayah saya. Saya nak bantu org yg memerlukan. Saya nak berjaya. Tapi saya tak tahu macam mana nak mula. Sama saja seperti SID lain. Blur.. tang mana nak mula ni

          Saya selalu ingat. Hidup ni ada 2 pilihan saja. Nak atau tak nak? Berjaya atau gagal? Nak cuba atau tengok saja? Kalau buat pun ada 2 saja result dia. Berjaya atau tak. Kalau berjaya rezeki. Kalau gagal. Atleast cuba.

          Gaji bulan last saya kerja tu hampir semua saya beli stok untuk diri sendiri dan mak ayah saja. 1200uv masa 1st mont. 80% tu untuk saya dan mak ayah saja.

          Ini pelaburan saya. Saya laburkan untuk dpt testi dan untuk buat branding.
Masa tu, patutnya gaji last ni saya kena simpan buat back up dan hasilnya. Saya dapat harini. Dulu hanya mampu bagi mak ayah 3 angka saja. Lepas gigih buat Shaklee, baru boleh bagi 4 angka sebulan.

          Alhamdulillah masa tu saya baru dpt  bonus Shaklee.. terus saya bagi semua.. Dulu tak berapa nak berguna asbab Shaklee ni juga hidup rasa lebih senang dan tenang. Alhamdulillah. Memang Shaklee ni jalan keluar Allah bagi pada saya.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salam sayang;
me.me/farihah.surijunior
wasap.my/+60192282147

No comments :

Back to Top