Slider

Tuesday, October 3, 2017

SUCCESS STORY - LINE TELEFON DAN LINE INTERNET

Memperkenalkan diri saya Nurul Akmal, umur 33 tahun. Kerjaya saya sebagai guru dan mempunyai 2 anak dan tinggal di Bera Pahang. Saya mula join Shaklee tahun 2014 bulan Feb.

Siapa boleh share, rasa- rasa bila buat biz Shaklee ni, yang paling PENTING  apa? Mestilah line telefon dan line internet kan? Sebab ada masa saya tak dapat semua ni. Bila balik ke kampung suami, Kampung Bahagia, Kuala Krai Kelantan, kami kena naik bot dalam 40 minit. Tinggal di sana tak ada line internet. Masa cuti memang banyak kali balik kampung suami sebab dia buat kebun getah,  kalau dia tinggal kebun tak jaga, ayah dialah yang tolong buatkan. Jadi banyak masa balik kampung saja.
Saya join Shaklee masa mengandung anak kedua sebab nak beli murah bila kawan bagitau dia ambil Shaklee masa mengandung. Padahal sebelum tu dia ambil ESP, PD dan Vivix sebab plural tibi,  tapi tak jatuh cinta.

Saya mula join Shaklee dengan Pn. Natrah, dalam masa yang sama dia suruh cuba untuk berkongsikan pengalaman setelah ambil supplement tu. Saya dalam dilema macam mana nak buat post dalam FB? Macam mana nak consult customer kalu ada nak beli? Macam mana pulak nak buat order?.
Walaupun dalam dilema tu buat jugalah apa yang dia suruh, sebab teringin nak dapat bonus, mengandung nak beli supplement kena pakai duit. Saya selalu ulang-ulang berdoa benda yang sama dengan Allah.
Time dapat line konsisten lah post di FB, memang wajib buat  post. Mak upline suruh buat IG, blog, semua saya ikut jer yang dia suruh. Alhamdulillah, berkat sabar dan konsisten dengan Shaklee, apa yang saya dapat ialah ;
1. Kesihatan yang makin baik dengan supplement yang lengkap untuk plural TB, mengandung, menyusu dan kesihatan anak.
2. Dapat slip gaji no.2. tengah-tengah bulan dapat bonus hampir RM2000.00.
3. Dapat ubah gaya hidup yang lebih sihat rohani dan jasmani.
Semua dapat yang best-best dengan Shaklee. Botol-botol kosong vitamin pun best untuk recyle semula simpan makanan. Bila anak sakit dengan diri sendiri sakit, mesti ada supplement yang kita boleh ikhtiar dengan Shaklee. Time tengah-tengah bulan gawat, dapat bonus 4angka tu, rasa lega sangat.
Siapa yang dapat line internet dan telefon siang malam dan dah jadi ahli kalu tak buat biz, RUGIIIIII!!! Ya, rugi sangat.
Buat apa yang kita rasa di luar kemampuan kita untuk buat, hasilnya nanti juga di luar jangkaan kita, sebab bos kita Allah. Kita bukan kuli pada sesiapa.
Positif sentiasa bersama mentor, tiru apa yang mentor buat. Tambah Ilmu, rajin masuk kelas-kelas group yang banyak kongsi ilmu dan semangat. Sentiasa belajar.
GOODLUCK semua, selamat tambah ilmu di taman-taman syurga kita di sini ya…
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salam sayang;
me.me/farihah.surijunior
wasap.my/+60192282147

No comments :

Back to Top