Slider

Thursday, December 8, 2016

BLOGGING SEMUDAH ABC DARI SMARTPHONE

Laptop saya rosak. Hampir sebulan hantar pi kedai. Eh, ke lebih sebulan. Blog pun tak berupdate. Memang kalau pi mana-mana, atau busy, tanpa laptop saya tak update blog. 



Saya try guna beberapa apps untuk update blog di smartphone tapi tak mesra pengguna. Payah nak mampuih orang kedah kata.

Masa Laptop rosak tu,ada kawan-kawan Shaklee saya share apps lain yang lebih mudah dan mesra pengguna. Yang saya tak pernah tau sebelum ni.

Jadi saya nak share dengan anda semua yang pernah patah hati payah nak update blog macam saya dulu. haha

1. BLOGGEROID
Ini sangat senang. Taip, boleh letak gambar, Tapi gambar tak appear sampai lah kita published.

Kebaikan dia, sesuai di tempat internet macam siput. Taip ja, insert pictures,dah siap, publish. Tinggalkan sampai dia siap load posting dan gambar kita.

Kelemahan dia, kena ingat gambar apa kita letak, sebab dia akan cuma keluar macam >> [image 001] gitu  Gambar appear lepas published

Bloggeroid ni cepat tapi basic, Taip, insert pictures, published. Tak boleh schedule post,tak boleh buat tulisan bold atau allign paragraph dan lain-lain

2. BlogIt!



Satu lagi nama dia BlogIt! Ini boleh Taip, insert pictures, Boleh bold, italic, underline fonts, allign paragraph pun boleh.

BlogIt kalau kita insert pictures,dia akan keluarkan gambar masa draf Tu, jadi kalau internet slow, perlukan kesabaran yang maha besar tunggu dia load pictures. Haaa. 

BlogIt! selain tu boleh view comment dan kita boleh reply. Dan satu benda yang saya cari-cari iaitu schedule post, pun tak terdapat di sini 😭😭  Apa yang kita boleh buat adalah taip dan save as draft. Buka balik draft tu dan publish hari yang kita nak.haha kesian

3. BLOGO

Blogo  ni untuk pengguna iphone . Saya tak pernah guna. Jika anda iphone user, Boleh try. kawan cakap ini boleh buat schedule posts. Best lah! 


Ini untuk schedule post blogo

Ok. sampai sini saja sharing kali ni. Anda yang suka atau nak cuba blogging, Boleh try ya!

Goodluck!

Salam hormat dari SID kesayangan anda
❤  Master Farihah | 019 228 2147 ❤

No comments :

Back to Top