Slider

Monday, December 26, 2016

ESP MEMBANTU MENGEKALKAN PARAS GULA STABIL DARAH


3 tahun yang lalu, saya berkongsi kebaikan produk Shaklee dengan sepupu Saya, Puan Natrah. Suatu hari, awal pagi, saya terima gambar ni di WhatsApp ;


 Puan Natrah, yang sejak awal tahun 2013 mencuba Shaklee beri feedback yang sungguh positif. Produk pertama yang beliau cuba ialah alfafa, katanya, masalah gastriknya selesai dengan Alfafa Shaklee. Alhamdulillah...

Semasa gambar ini dihantar, beliau mengandung anak ke 2, setelah konsisten mengamalkan ESP, beliau mendapati paras gulanya stabil di paras 5.5mmol/l. Sebelum ni lebih dari 6 mmol/l, pernah juga hingga 8.8mmol/liter. 


Menurut Puan Natrah, masa anak sulung dulu, beliau dipantau rapi oleh doktor, kena warded disebabkan masalah ni. Tambahan pula, memang ada keturunan diabetes. Alhamdulillah.. sekarang beliau happy dengan ESP yang telah menyelesaikan masalahnya sejak sekian lama, dengan izin Allah :)

Jadi, bagaimana ESP membantu menstabilkan dan mengawal paras gula dalam darah?

ESP memiliki Indeks Glisemik  (GI) kurang dari 55, iaitu GI rendah. Kenapa makanan GI rendah lebih baik? 


GI menetapkan tahap karbohidrat berdasarkan kesannya terhadap paras gula dalam darah. 

GI yang tinggi adalah dari makanan yang melepaskan karbohidrat yang tinggi sekaligus , seterusnya menyebabkan tahap gula dalam darah tinggi.

Manakala makanan dengan tahap GI yang rendah melepaskan gula ke dalam darah secara perlahan. Mengekalkan tahap gula dalam darah yang rendah, penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan jangka masa panjang.

ESP memberikan kestabilan terhadap paras gula dalam darah

Jadi bagi anda yang mementingkan kesihatan, ESP adalah pilihan terbaik. Memang ESP ni hot product Shaklee. Jenuh melayan order :D Oh ya, saya juga bekalkan ESP untuk mak dan ayah. Mak akan shake ESP selepas maghrib, katanya selesa perut, tak lapar. Untuk ayah, ya. memang perlu sebab ayah cepat lapar, ESP mengelakkan ayah makan malam. Gula terkawal, perut pon tak lapar.


Apakah yang membezakan Shaklee ESP?? Ha.. kena baca ni >> Checklist Soya yang Selamat. Jangan ambil sebarang produk soya ya.. pastikan ianya selamat & menepati ciri :)

Oh ya, Puan Natrah yang jatuh cinta dengan ESP, dan Alfalfa sejak 2013 kini telah menjadikan Bisnes Shaklee sebagai kerjayanya. Konsisten dengan income 4 angka setiap bulan, beliau terus-terusan mengembangkan perniagaan onlinenya hanya dari rumah. 



Beliau ada pengalaman luas dalam bisnes. Sebelum ini, Natrah pernah :

~Menjadi pembantu taska
~Ejen Takaful (Etiqa)
~Editor buku 
~Jual popia simpul homemade. Buat sendiri start dari sambal sampai packing. Dan jual 😷😷
~Jual keronsang/pinkayu yg import dari Indonesia. Berhubung dengan pembuat keronsang kat sana. Harga murah. Tapi bila campur kos pos, udah ngak murah dong.
~Jual buku agama.
~Dropship baju n jubah.

Macam2 kan beliau pernah buat? Semuanya semata2 nak menjayakan hasrat murninya iaitu, berada di RUMAH, jaga anak sendiri.

Akhirnya, setelah melihat potensi bisnes Shaklee, beliau nekad untuk FOKUS hanya pada Shaklee.

Anda yang berminat untuk mencuba Shaklee atau mengubah kehidupan dengan Shaklee, boleh hubungi beliau di FB atau hubungi 011-27016822 (COD di Bandar Baru Bangi, Bangsar juga perkhidmatan courier ke destinasi anda) 





Semoga beliau dapat menyebarkan kebaikan Shaklee kepada lebih ramai insan :)

Gambar suatu ketika dahulu, Encik Ahmad Nasih, buah hati Puan Natrah dengan produk Shaklee yang baru sampai. 
Posing sat ! :D


Terima kasih sudi membaca

Salam sayang,
Farihah | 019 228 2147

No comments :

Back to Top