Slider

Tuesday, December 20, 2016

KUALITI HIDUP KAMI BERUBAH: SAYA LEBIH SIHAT, SUAMI BEBAS GOUT DAN AYAH TAK PERLU DIALISIS

Pagi ni saya nak kongsikan kisah kawan baik saya semasa di universiti yang kini merupakan orang kuat Surijunior.


Asal mula dengan set menyusu tapi akhirnya jatuh cinta bukan sahaja dengan produk, tapi bisnes Shaklee.

Cikgu Asmaniza, guru cemerlang di sebuah Sekolah Berasrama Penuh, juga pengarang buku teks penting kementerian. Kesibukan ini tidak pernah menghalang Cikgu Asmaniza untuk tetap teguh dengan Shaklee sebagai passion nya

Jom kita baca
=========

Saya Asmaniza, asal dari negeri Kedah, negeri jelapang padi. Saya adalah seorang guru yang sangat padat dengan tugasan harian, juga ibu kepada 4 anak-anak lincah

Rutin harian saya sangat padat sehingga menjejaskan rutin mengepam Susu untuk si kecil. Hari demi hari, stok susu dalam peti sejuk kian menyusut. Saya terpaksa "curi" untuk top up bekalan kepada pengasuh. Sedih.

Tapi, saya tak boleh mengalah. Penyusuan anak saya mesti saya teruskan walau apa pun yang berlaku.

Suatu hari saya membaca sharing sahabat baik saya dari UKM dulu tentang set menyusu Shaklee di Blog. Hati saya terbuka untuk mencuba. Apa salahnya kan...

Saya beli produk menyusu Shaklee bernilai RM80. Murah saja. Walaupun murah, tapi berkesan. Stok susu saya kembali stabil, hati senang, kerja pun lancar.Alhamdulillah. 


Bukan itu sahaja, kesihatan saya bertambah baik. Dulu selalu demam,sejak amalkan set menyusu Shaklee, saya dah tak selalu demam, lebih sihat, bertenaga dan ceria. Macam ni rupanya side effect dia


Saya repeat Order, ada juga beli untuk Mak, disebabkan itu, berkali-kali Master Farihah  ajak saya jadi ahli. Rugi katanya banyak membeli dengan harga bukan ahli. Cashback pun tak dapat.

Akhirnya saya setuju, masuk ahli. Tak reti pun nak berbisnes. Akhirnya saya sedar, saya perlu bijak ambil peluang untuk dapat bonus/cashback dan boleh tampung biaya suplemen bulanan keluarga 

Atas dorongan upline, saya mula menanam hasrat untuk menjadi leader seperti dia. Income ribuan setiap bulan, wow! Tak perlu usik duit gaji untuk beli vitamin! 

Sibuk bekerja, sibuk mengurus rumah, Saya buat juga bisnes ni. Terkontang-kanting. Nak urus Order, consultation, urus duit lagi. Saya redah saja.

Walaupun redah saja katanya, tapi saya ada target. Saya nak dapatkan cashback bonus RM1,500 sebulan untuk biaya suplemen Saya, suami, anak-anak dan ibubapa.



Alhamdulillah berkat konsisten sharing, saya dapat nilai tersebut tapi Allah yang sangat pemurah, kadangkala saya dapat lebih dari RM1,500.  Inilah wang yang saya gunakan untuk belanja suplemen kami. 

Lebihannya saya simpan dan gunakan untuk gembirakan keluarga. Alhamdulullah, Terima kasih Shaklee   

Duit shaklee saya spend banyak untuk family, pernah bawak family termasuk in law ke medan bercuti


Lebihan kewangan ini amat bermakna. Kesihatan suami dan ibubapa saya bertambah baik

Suami saya penderita gout dan dia ada sejarah darah tinggi dari famili. Saya berikan suami Vivix dan alhamdulillah, gout tidak bertandang lagi. Dan sejak itu, doktor kurangkan dos ubat darah tinggi dia dan sekarang tak perlu Makan ubat dah. Alhamdulillah 



Sejak merasa ShakleeEffect,suami saya menjadi penyokong tegar bisnes Saya, dengan dua tenaga digabungkan, bisnes kami semakin pesat. 


Suami saya mula dan terus bercerita tentang Shaklee pada saudara dan rakan-rakan. Dia juga mula mengambil Order dari  tempat kerja. ShakleeEffect semakin meluas.



Suami saya semakin yakin dan seronok dengan Shaklee. Saya libatkan dia dalam event Shaklee dan dia juga pernah ke pentas menerima award Shaklee daripada Presiden Shaklee Malaysia


Di kampung, saya tinggalkan suplemen untuk Mak dan ayah, dan sesiapa balik kampung pun boleh makan. Kenduri Vitamin gitu. Walaupun kadang-kadang saya terpaksa tanya "Makan vitamin dak,Mak?" 

Tapi sebenarnya Mak dan ayah semakin sukakan Shaklee. Di dapur ada 1 bakul khas yang Mak labelkan "SYAKLEE" hehe



Perlahan-lahan adik beradik saya pun di-Shaklee-kan. Semua seronok dengan kesan Shaklee. 

Kesihatan Mak dan ayah bertambah hebat dengan Shaklee

Ayah mertua yang asalnya doktor kata nak kena buat tapak untuk dialisis dah, tiba-tiba Allah izinkan kesihatan yang baik asbab Vivix. Tak perlu buat tapak dah.Alhamdulillah 

Mak saya pulak, pesara kerajaan kan ada appointment rutin di hospital. Doktor discharge dari banyak department sebab kesihatan yang baik, Alhamdulillah.

Saya pula, walaupun berbisnes,Saya buktikan saya tidak mencuri komitmen kerja hakiki. Saya tetap cemerlang dalam kerjaya.


Saya dan suami sangat yakin dengan masa depan bersama Shaklee. Perniagaan ini kami Nina dari jumlah modal yang kecil sehinggalah kepada pulangan  keuntungan yang besar.

Dan yang lebih bermakna dari itu adalah kesihatan yang Allah kembalikan semula kepada kami sekeluarga melalui Shaklee.

Alhamdulillah 

============

Hebat penangan  Shaklee kan? Dari belian RM80 sahaja, mengheret Cikgu Asmaniza mendapat bonus bulanan ribuan ringgit (tidak termasuk untung runcit)

Dari bonus bernilai ribuan ini, mereka juga mendapat kesihatan yang sangat bernilai. Inilah real business yang kita praktikkan. Bukan masuk ahli cari network semata-mata tapi kita benar-benar menjual barangan berkualiti yang ada nilai tinggi untuk kesihatan. 

Anda perlukan Shaklee untuk kesihatan? Atau anda perlukan Shaklee untuk menjana pendapatan?

Hubungi pasangan sejoli ini untuk memulakan langkah anda :


Cikgu Asmaniza:  0124430929
Ustaz Ziyauddin: 0124430919
FB : Dinas Zafran

Terima kasih sudi membaca. Sehingga berjumpa lagi


Salam sayang , 
Farihah | 019 228 2147


No comments :

Back to Top