Slider

Saturday, December 10, 2016

SAYA TERKILAN, MAK MASIH PERLU BEKERJA UNTUK KELUARGA



Raut wajah yang tenang, sentiasa tersenyum dengan kerjaya empuk. Rupa-rupanya, disebalik senyuman, Dr. Hana menyimpan impian yang besar untuk ibu tersayang.

Seringkali air mata mengalir mengenangkan ibunya yang berpena lelah menanggung keluarga. Hati kecilnya bertekad untuk mengambil alih tanggungjawab ini. Biarlah ibunya yang telah berkorban jiwa dan rasa merasa berpencen dengan elaun lumayan.

Bagaimana kisah Dr. Hana ?  Jom kita baca :)

=============



Ini mak kakhana. Mak masih makan gaji pada usia almost 60-series.Kami 4 beradik.Kakhana anak sulung.
Bawah kakhana perempuan,  Fatin Asma. No. 3 Ahmad Danial Dan no.4   Ahmad Dahaqin. 2 orang jejaka hensem ni masih kat universiti.
Adik paling kecik baru habis SPM. sekarang asasi kat UNITEN.

Abah dah resign kerja sebab tak mampu tanggung beban dosa, banyak sangat rasuah dalam setiap level syarikatnya yang dia tak mampu nak ubah.

Mak kerja di KL, abah sebelum ni kat JB. Setiap hujung minggu mak akan berulang-alik KL-JB naik bas. Daripada tekanan darah rendah, sampai dapat darah tinggi.

Ahad malam mak naik train di JB terus direct sampai office di KL pagi isnin. 

Sebelum ni mak menyewa di PJ dengan sewa RM1600/month. Tanggung adik masuk U. Dan adik yg baru habis sekolah. Bayar rumah, bayar kereta, bayar bil. Dan bayar kos hidup di KL/JB yang super tinggi.

Everyday mak pegi keja pakai public transport, LRT. Sebab mak tak boleh drive. Jalan kaki berkilometer dari last stesen ke office.

Mak pernah kena ragut dalam perjalanan pegi balik kerja seorang diri. Jatuh dan kena seret bermeter-meter sampai lebam luka satu badan, sebab mak melawan. Masa tu takda siapa tolong dan kakhana duduk jauh😭

Sebab tu antara pushfactor utama kakhana buat bisnes, nak income yang selesa supaya mak boleh berhenti kerja. 



Kak hana nak tanggung mak abah yang dah berkorban berpuluh tahun sampai anak dia ni jadi manusia, jadi doktor, dan jadi insan yang ingin bermanfaat untuk masyarakatnya.

Pada hari lahir mak yang ke-58 September lepas, mak cakap kat kakhana.

"Mak dah habis kontrak, by right mak tak kerja dah. Tapi mak request nak sambung kontrak setahun lagi"

Sebab apa mak sambung kontrak kerja? 
Sebab mak takda pencen. 
Dan mak masih ada tanggungan. 
Mak tak mampu berhenti lagi cari rezeki.

Kakhana terkilan. Tak mampu menghalang, sebab kerja mak satu keperluan.

Kakhana minta semua doakan. 
Sebelum September tahun depan, kakhana dan suami akan mampu tanggung satu family supaya mak dan abah boleh berehat dan berhenti kerja sebelum usia 60-an. Kakhana sedar, kakhana takkan mampu tunaikan impian ni hanya dengan makan gaji cukup makan.

Kakhana minta sangat semua sahabat doakan bisnes dan syarikat kami makin maju jaya.



Terima kasih semua😘

Dan kakhana doakan semua kawan-kawan juga kaya dan berjaya dunia akhirat.
Kaya harta, kaya jiwa, kaya pahala.

Psstt. Ya, kakhana tau.
Mak nampak muda.
Mak dia memang dah hampir 2 tahun amalkan #vivix
Mak cakap kalau mak tak ambik vivix, mak cepat letih.
Bila ambik vivix, mak jadi ironlady😄







===========
Impian seorang anak solehah  yang menjadi push factor Dr Hana untuk gigih berShaklee .  Dalam hidup ni, Allah kadang-kadang hantar orang lain untuk tolak kita maju ke depan.

Itulah yang perlu kita syukuri dan sedari. Berkat usaha disebabkan faktor Itu, kita akan membebaskan orang yang kita Sayang dan juga memberikan kesenangan kepada kita.



Dr. Hana masih giat berusaha ke tangga Master Coordinator untuk memberikan yang terbaik buat ibu dan keluarga. Tapi, dalam perjalanan Itu, Dr Hana telah pun berjaya membeli sebuah rumah dan menjadikannya Homestay di Changlun, Kedah.

Tengok? Niat saja nak berbakti pada ibu dan ayah, melimpah ruah rezeki Allah beri. Jom kita tengok Homestay Dr. Hana







Inilah dia. Rezeki. Rumah ini, renovation dan perabot di dalamnya di beli dengan bonus Shaklee. Hebat kan? Jika ada usaha, Allah akan izinkan kehebatan itu menjadi milik kita.

Anda yang ada sebab untuk berubah, menjana income dan mencari time  freedom, Bisnes Shaklee sentiasa tepat untuk anda :)

Bermentorkan Dr. Farhana? Hubungi beliau di 011 3205 7105



Terima kasih atas luangan  masa 

Salam hormat dari SID kesayangan anda 😊

Order Shaklee anda? Hubungi saya ;
❤Master Farihah | 019 228 2147❤

No comments :

Back to Top