Slider

Friday, June 2, 2017

Pisang Boleh Mengecilkan Perut Ibu Selepas Bersalin Yang Buncit?

Badan langsing dan perut nipis tanpa lemak adalah idaman setiap orang, ada banyak cara untuk boleh mengecilkan perut buncit yang mengganggu penampilan. Salah satunya adalah cara mengecilkan perut dengan pisang yang mungkin lebih selamat. Selain daripada mampu menurunkan berat badan, buah pisang juga boleh meningkatkan metabolisme tubuh serta melancarkan pencernaan.

Alasan mengapa buah pisang digunakan sebagai pelangsing adalah kerana mempunyai kandungan serat tinggi yang boleh menghalang rasa lapar dan akan merasa kenyang lebih lama. Untuk masalah kesihatan, buah pisang sangat penting kerana mempunyai nutrisi yang sangat baik untuk tubuh. Diantaranya adalah karbohidrat yang hampir 90%, 110 kalori, ditambah dengan vitamin C, B6, mineral, kalium dan magnesium.
Cara Mengecilkan Perut Dengan Pisang

Mungkin ada soalan yang bertanya "bagaimana caranya, pisang dapat mengecilkan perut buncit?". Berikut adalah jawababnnya.

Buah pisang mempunyai kandungan kalium dan mineral yang mampu meningkatkan dan membina otot serta mengeluarkan racun dalam tubuh. Apabila buah pisang digabungkan dengan bahan semulajadi lain, maka ia sangat baik untuk meningkatkan metabolisme dan untuk menurunkan berat badan serta mengecilkan perut buncit.

Anda boleh memanfaatkan buah pisang yang dimakan dengan cara dibuat smoothie, paling minimum 1 cawan setiap hari.

Boleh cuba resepi seperti dibawah ini. Gabungan protien ESP Shaklee bersama pisang dan oat pasti membuka selera anda. 
sumber gambar dari blog bersalin menyusu.com
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salam Sayang,
Farihah / Kak Eha 
http://wasap.my/+60192282147

Like Page kami untuk Info kesihatan & Business
We L.O.V.E Breastfeeding
Surijunior

No comments :

Back to Top